Songs as alternative resources in educational math activities
Authors
Helen Silveira Jardim
Daniel Portinha
Thaísa Dutra
Ana Cristina Mendes
Rosana Gomes
Rosilene Arloy
Keywords:
Mathematical Education, Music, Songs
Abstract
The general objective of this mini-course is to stimulate educators in the area of Mathematics Education to examine the use of a new strategy in the classroom – songs, and also provide suggestions for educators in other areas. The specific objectives are: to propose Math activities suitable for kindergarten, primary and high school education, using songs that either present some amount of knowledge in Mathematics, or are related to it. This mini-course results from a bibliographical research carried out in a post-graduation course on Mathematics Education at Universidade Estácio de Sá.
Author Biographies
Helen Silveira Jardim
Doutoranda em Educação (UFRJ), professora do Colégio Pedro II (RJ)
Daniel Portinha
Mestre em Educação Matemática (USU), professor da Universidade Estácio de Sá (UNESA)
Thaísa Dutra
Especialista em Educação Matemática pela Universidade Estácio de Sá
Ana Cristina Mendes
Especialista em Educação Matemática pela Universidade Estácio de Sá
Rosana Gomes
Estudante do Curso de Especialização em Educação Matemática da UNESA
Rosilene Arloy
Estudante do Curso de Especialização em Educação Matemática da UNESA