Songs as alternative resources in educational math activities

Authors

  • Helen Silveira Jardim
  • Daniel Portinha
  • Thaísa Dutra
  • Ana Cristina Mendes
  • Rosana Gomes
  • Rosilene Arloy

Keywords:

Mathematical Education, Music, Songs

Abstract

The general objective of this mini-course is to stimulate educators in the area of Mathematics Education to examine the use of a new strategy in the classroom – songs, and also provide suggestions for educators in other areas. The specific objectives are: to propose Math activities suitable for kindergarten, primary and high school education, using songs that either present some amount of knowledge in Mathematics, or are related to it. This mini-course results from a bibliographical research carried out in a post-graduation course on Mathematics Education at Universidade Estácio de Sá.

Author Biographies

  • Helen Silveira Jardim
    Doutoranda em Educação (UFRJ), professora do Colégio Pedro II (RJ)
  • Daniel Portinha
    Mestre em Educação Matemática (USU), professor da Universidade Estácio de Sá (UNESA)
  • Thaísa Dutra
    Especialista em Educação Matemática pela Universidade Estácio de Sá
  • Ana Cristina Mendes
    Especialista em Educação Matemática pela Universidade Estácio de Sá
  • Rosana Gomes
    Estudante do Curso de Especialização em Educação Matemática da UNESA
  • Rosilene Arloy
    Estudante do Curso de Especialização em Educação Matemática da UNESA