Siminino Project as a place to form teachers, investigate and experiment Theater pedagogies for libertation

Authors

DOI:

https://doi.org/10.19180/2447-8180.v4n12020p25-38

Keywords:

Theater pedagogy, Teacher training, University Extension

Abstract

The present work analyzes the extension project Siminino - Teatro for childhood and youth in the aspects of its insertion in the school environment and the impacts of the participation in the training project of scholars and volunteers. Under the Freirean thesis of the absence of impartiality, the authors also investigate the Theater Pedagogy experienced during the project’s activities as a liberating power based on the dialogue between bodies and spaces.

Author Biographies

  • Maria Siqueira Queiroz de Carvalho, IFF
    Atriz pela ETET Martins Penna, licenciada em Teatro e mestranda em ensino das Artes Cênicas pela Unirio e professora de Artes- Teatro do Instituto Federal Fluminense onde atua no ensino médio integrado e na licenciatura em Teatro, além de coordenar o projeto de extensão Siminino - Teatro para infância e juventude.
  • Júlia Ribeiro da Silva, Instituto Federal Fluminense
    Licencianda em Teatro pelo IFF, Júlia é também tatuadora e atriz.
  • Vinícius Ferreira Carvalho, Instituto Federal Fluminense
    Licenciando em Teatro pelo IFF, Vicícius é também dançarino.

Published

16-09-2020

Issue

Section

Artigo original