Development of pedagogical materials for reading and translation practices in classes of English for specific purposes: the case of the subject technical English at Universidade Estadual do Norte Fluminense Darcy Ribeiro/UENF in Campos dos Goytacazes/RJ

Authors

  • Carlos Fabiano de Souza Redes municipais de ensino de Macaé/RJ e São João da Barra/RJ

DOI:

https://doi.org/10.5935/1809-2667.20120038

Keywords:

English for Specific Purposes (ESP), Pedagogical Materials, Organization of Pedagogical Materials

Abstract

This work aims to present materials produced for the subject Technical English which is part of the Program of Post-Graduation in Cognition and Language at Universidade Estadual do Norte Fluminense (UENF). It is known that the elaboration of any support material to teaching is a hard task, demanding investigation, analysis, technique, creativity and, above all, time. Therefore, it is expected that the relevance of this article contributes with the production of future educational materials to be used within the teaching- learning process of reading and translation in classes of English for Specific Purposes (ESP).

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

  • Carlos Fabiano de Souza, Redes municipais de ensino de Macaé/RJ e São João da Barra/RJ
    Licenciado em Letras - Português/Inglês pela Universidade Salgado de Oliveira - Universo, Campos dos Goytacazes-RJ e especialista em Metodologia do Ensino de Língua Inglesa pela Faculdade de Tecnologia e Ciências - FTC, Salvador-BA. Professor de inglês nas redes municipais de ensino de Macaé/RJ e São João da Barra/RJ, professor de inglês e coordenador de ensino de línguas no Fly High Language Institute - Campos dos Goytacazes, RJ - Brasil. E-mail: carlosfabiano.teacher@gmail.com.

References

ALVES, F.; MAGALHÃES, C.; PAGANO, A. Traduzir com autonomia: estratégias para o tradutor em formação. São Paulo: Contexto, 2010.

ANTUNES, I. Língua, texto e ensino: outra escola possível. São Paulo: Parábola Editorial, 2009.

CRAWFORD, J. The Role of Materials in the Language Classroom. In: RICHARDS, J. C.; RENANDYA, W. A. Methodology in Language Teaching: an anthology of current practice. New York: Cambridge University Press, 2010. p.80-89.

FARDOULY, N. Instructional design of learning materials. In: LEFFA, Vilson J. Como produzir materiais para o ensino de línguas. In: LEFFA, Vilson J. (org.). Produção de materiais: prática e teoria. Pelotas: EDUCAT, 2008, p.15-41.

GRELLET, F. Developing Reading Skills. Cambridge: Cambridge University Press, 2010.

HUTCHINSON, T.; WATERS, A. English for Specific Purposes: a learning-centred approach. Cambridge: Cambridge University Press, 1991.

IWAI, T.; KONDO, K. et al. Japanese language needs analysis. In: SONGHORI, M. H. Introduction to Needs Analysis. English for Specific Purposes World, Issue 4, 2008. Disponível em:<http://www.esp-world.info/Articles_20/DOC/Introduction%20to%20Needs%20Analysis.pdf>. Acesso em: 20 dez. 2010.

JONES, L. The Student-Centered Classroom. New York: Cambridge University Press, 2007.

LEFFA, Vilson J. Como produzir materiais para o ensino de línguas. In: LEFFA, Vilson J. (org.). Produção de materiais: prática e teoria. Pelotas: EDUCAT, 2008. p.15-41.

SONGHORI, M. H. Introduction to Needs Analysis. English for Specific Purposes World, Issue 4, 2008. Disponível em: <http://www.esp-world.info/Articles_20/DOC/Introduction%20to%20Needs%20Analysis.pdf>. Acesso em: 20 dez. 2010.

UR, P. A Course in Language Teaching: practice and theory. Cambridge: Cambridge University Press, 2011.

Published

06-12-2012

Issue

Section

Original articles

How to Cite

SOUZA, Carlos Fabiano de. Development of pedagogical materials for reading and translation practices in classes of English for specific purposes: the case of the subject technical English at Universidade Estadual do Norte Fluminense Darcy Ribeiro/UENF in Campos dos Goytacazes/RJ. Revista Vértices, [S. l.], v. 14, n. 2, p. 167–187, 2012. DOI: 10.5935/1809-2667.20120038. Disponível em: https://editoraessentia.iff.edu.br/index.php/vertices/article/view/1809-2667.20120038.. Acesso em: 22 jul. 2024.