Design Management and Institutional Marketing in the Corporate Image of the Instituto Federal Fluminense

Authors

  • Cláudia Marcia Alves Ferreira Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia Fluminense (IFFluminense), Campos dos Goytacazes/RJ
  • Marcos Antonio Esquef Maciel Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia Fluminense (IFFluminense), Campos dos Goytacazes/RJ

DOI:

https://doi.org/10.5935/1809-2667.20140039

Keywords:

Corporate image, Marketing, Design management

Abstract

This study aims to develop a corporate image for the Brazilian Federal Institutes of Education, Science and Technology, the Instituto Federal Fluminense, in particular, by taking marketing actions, and creating a culture of design management within these organizations. In order to do so, this paper presents and analyzes diverse literature which provides the theoretical basis of how these two areas of knowledge can act strategically to develop, to strengthen, and to disseminate the perceived public image of these educational institutions.

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Author Biographies

  • Cláudia Marcia Alves Ferreira, Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia Fluminense (IFFluminense), Campos dos Goytacazes/RJ
    Especialista em Gestão, Design e Marketing (IFFluminense). Tecnóloga em Design Gráfico pelo CEFET Campos. Programadora Visual do Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia Fluminense (IFFluminense) – Campos dos Goytacazes/RJ – Brasil. Email: cferreira@iff.edu.br
  • Marcos Antonio Esquef Maciel, Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia Fluminense (IFFluminense), Campos dos Goytacazes/RJ
    Doutor em Educação (UFF). Docente do curso de Tecnólogo em Design Gráfico Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia Fluminense (IFFluminense) – Campos dos Goytacazes/RJ – Brasil. Email: esquef@gmail.com

Published

07-05-2015

Issue

Section

Review articles

How to Cite

FERREIRA, Cláudia Marcia Alves; MACIEL, Marcos Antonio Esquef. Design Management and Institutional Marketing in the Corporate Image of the Instituto Federal Fluminense. Revista Vértices, [S. l.], v. 16, n. 3, p. 185–209, 2015. DOI: 10.5935/1809-2667.20140039. Disponível em: https://editoraessentia.iff.edu.br/index.php/vertices/article/view/1809-2667.20140039.. Acesso em: 22 jul. 2024.