An Arrangement of the Items Influencing Assessment of the Electrotechnical Technology Course / PROEJA, campuses Campos Centro and Itaperuna: The Learners’ View

Authors

  • Jorge Luíz Clemente Gomes Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia Fluminense (IFFluminense) campus Campos-Centro, Campos dos Goytacazes/RJ
  • Leonardo Carneiro Sardinha Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia Fluminense (IFFluminense) campus Campos-Centro, Campos dos Goytacazes/RJ
  • Egnaldo Souza Almeida Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia Fluminense (IFFluminense) campus Campos-Centro, Campos dos Goytacazes/RJ
  • Leonardo Siqueira Rangel Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia Fluminense (IFFluminense) campus Campos-Centro, Campos dos Goytacazes/RJ
  • Simone Souto da Silva Oliveira Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia Fluminense (IFFluminense) campus Campos-Centro, Campos dos Goytacazes/RJ

DOI:

https://doi.org/10.19180/1809-2667.v17n215-01

Keywords:

PROEJA, Research, Learners, Importance and Satisfaction

Abstract

This work aims to organize pre-defined items that affect the students’ answers when assessing the Electrotechnical Technology Course / PROEJA. The research was carried out from October / 2011 to December / 2012 with questionnaires applied with 1st to 6th period students. At campus Campos Centro, “Technical Visits” and “Internship” presented high levels of importance and low satisfaction, while “Personal Realization” and “Professional Achievement” presented high levels of relevance and satisfaction. At campus Itaperuna, “Job opportunities” and “Professional Achievement” presented high levels of relevance and satisfaction. Items “Faculty” and “New Technologies”, presented high importance but low satisfaction. The research aims at improving the quality of the course.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

  • Jorge Luíz Clemente Gomes, Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia Fluminense (IFFluminense) campus Campos-Centro, Campos dos Goytacazes/RJ
    Mestre em Engenharia de Produção (UCAM-Campos). Professor do Instituto Federal Fluminense (IFFluminense) - Campos dos Goytacazes/RJ – Brasil. E-mail: clementgomes@ig.com.br.
  • Leonardo Carneiro Sardinha, Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia Fluminense (IFFluminense) campus Campos-Centro, Campos dos Goytacazes/RJ
    Mestre em Engenharia de Produção (UENF). Diretor de Ensino Superior - Tecnologia e Bacharelados do Instituto Federal Fluminense (IFFluminense) - Campos dos Goytacazes/RJ – Brasil. E-mail: lcs@iff.edu.br.
  • Egnaldo Souza Almeida, Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia Fluminense (IFFluminense) campus Campos-Centro, Campos dos Goytacazes/RJ
    Mestre em Engenharia de Produção (UENF). Professor EBTT do Instituto Federal Fluminense (IFFluminense) - Campos dos Goytacazes/RJ – Brasil. E-mail: esouza@iff.edu.br.
  • Leonardo Siqueira Rangel, Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia Fluminense (IFFluminense) campus Campos-Centro, Campos dos Goytacazes/RJ
    Mestre em Engenharia de Produção (UCAM-Campos). Professor EBTT do Instituto Federal Fluminense (IFFluminense) - Campos dos Goytacazes/RJ – Brasil. E-mail: lsiqueiratec@yahoo.com.br.
  • Simone Souto da Silva Oliveira, Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia Fluminense (IFFluminense) campus Campos-Centro, Campos dos Goytacazes/RJ
    Doutora em Engenharia e Ciência dos Materiais (UENF). Professora do Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia Fluminense (IFFluminense) - Campos Centro – Campos dos Goytacazes/RJ - Brasil. E-mail: simone.souto@globo.com.

Published

25-04-2016

Issue

Section

Original articles

How to Cite

CLEMENTE GOMES, Jorge Luíz; SARDINHA, Leonardo Carneiro; ALMEIDA, Egnaldo Souza; RANGEL, Leonardo Siqueira; OLIVEIRA, Simone Souto da Silva. An Arrangement of the Items Influencing Assessment of the Electrotechnical Technology Course / PROEJA, campuses Campos Centro and Itaperuna: The Learners’ View. Revista Vértices, [S. l.], v. 17, n. 2, p. 7–24, 2016. DOI: 10.19180/1809-2667.v17n215-01. Disponível em: https://editoraessentia.iff.edu.br/index.php/vertices/article/view/1809-2667.v17n215-01.. Acesso em: 3 jul. 2024.

Most read articles by the same author(s)