Digital inclusion and adoption of sustainability actions through Distance Education (DE) in communities with low access to information resources, from Centro de Educação Aberta e a Distância da Universidade Federal de Ouro Preto

Authors

  • Elton Santos Franco Universidade Federal dos Vales do Jequitinhonha e Mucuri (UFVJM), Teófilo Otoni/MG http://orcid.org/0000-0001-5296-4790
  • Aurelia de Cássia Ferreira Hespanhol Professora de Língua Portuguesa e Língua Estrangeira Moderna Inglês em Escolas Estaduais de Belo Horizonte em turmas Ensino Médio – Belo Horizonte/MG http://orcid.org/0000-0002-7225-6131
  • Letícia Leal Seifert Universidade Federal Fluminense (UFF), Niterói/RJ
  • Graziela Fátima Pereira Professora na DOCTUM e UEMG, unidades de João Monlevade/MG

DOI:

https://doi.org/10.19180/1809-2667.v21n22019p282-291

Keywords:

Digital Inclusion, Distance Education, Sustainability, Ecological Techniques

Abstract

The Distance Education modality has become a relevant tool to consolidate access to education and promote digital inclusion of populations with low access to technological resources. The “Centro de Educação Aberta e a Distância da Universidade Federal de Ouro Preto” offers this modality for the “Sustainable and Alive Schools” course, which includes the states of Acre, Amapá, Minas Gerais, Pará, Bahia and Rio de Janeiro providing sustainability practices to academic communities of municipal and state schools. In this context, this study sought to optimize resources and provide economic and environmental gains in the Araguaia student support center, in Pará.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

  • Elton Santos Franco, Universidade Federal dos Vales do Jequitinhonha e Mucuri (UFVJM), Teófilo Otoni/MG
    Professor/Pesquisador da Instituto de Ciência, Engenharia e Tecnologia (ICET), Universidade Federal dos Vales do Jequitinhonha e Mucuri (UFVJM) – Teófilo Otoni/Minas Gerais – Brasil. Doutor em Saneamento, Meio Ambiente e Recursos Hídricos pela Universidade Federal de Minas Gerais - Brasil. E-mail: elton.santos@ufvjm.edu.br.
  • Aurelia de Cássia Ferreira Hespanhol, Professora de Língua Portuguesa e Língua Estrangeira Moderna Inglês em Escolas Estaduais de Belo Horizonte em turmas Ensino Médio – Belo Horizonte/MG
    Professora de Língua Portuguesa e Língua Estrangeira Moderna Inglês em Escolas Estaduais de Belo Horizonte em turmas Ensino Médio – Belo Horizonte/Minas Gerais - Brasil. Especialista em Inglês pelo ALCC - Nova Iorque - USA. E-mail: aureliadecassia@gmail.com.
  • Letícia Leal Seifert, Universidade Federal Fluminense (UFF), Niterói/RJ
    Professora de português e inglês, tradutora e revisora de textos. Graduação em Relações Internacionais pela Universidade Federal Fluminense – Niterói/Rio de Janeiro – Brasil. E-mail: leleseifert@gmail.com.    
  • Graziela Fátima Pereira, Professora na DOCTUM e UEMG, unidades de João Monlevade/MG
    Professora na DOCTUM e UEMG, unidades de João Monlevade – Minas Gerais – Brasil. Mestre em Administração pela Faculdade Integrada Pedro Leopoldo/Minas Gerais – Brasil. E-mail: grazielafpereira@yahoo.com.br.

Published

20-09-2019

Issue

Section

Original articles

How to Cite

FRANCO, Elton Santos; HESPANHOL, Aurelia de Cássia Ferreira; SEIFERT, Letícia Leal; PEREIRA, Graziela Fátima. Digital inclusion and adoption of sustainability actions through Distance Education (DE) in communities with low access to information resources, from Centro de Educação Aberta e a Distância da Universidade Federal de Ouro Preto. Revista Vértices, [S. l.], v. 21, n. 2, p. 282–291, 2019. DOI: 10.19180/1809-2667.v21n22019p282-291. Disponível em: https://editoraessentia.iff.edu.br/index.php/vertices/article/view/12517.. Acesso em: 22 jul. 2024.

Most read articles by the same author(s)